catherine-jolie.reismee.nl

dag 1

Een eerste teken van leven, na al heel wat avonturen. Gisterenavond zijn we goed aangekomen bij de zusters na een spannende taxirit. Onze koffers zaten al in de koffer van de auto voordat de taxi-chauffeur had begrepen waar we naar toe moesten, we moesten en zouden met hem mee rijden. Na wat zoeken kwamen we dan toch bij de zusters terecht, die ons hartelijk en met open armen hebben ontvangen. Dit gaf ons direct een goed gevoel! Ze boden ons meteen een maaltijd aan, waarbij er al volop gedanst en gezongen werd, we waren overweldigd en keken met kippenvel en een krop in de keel toe. Erna mochten we rustig gaan slapen en maakten kennis met onze kamergenoot, de hagedis, we doopten hem de Gepetto.

Deze morgend werden we weer in de watten gelegd door de zusters en kregen we een uitgebreid ontbijt. We werden meteen ook uitgenodigd voor een viering, die ons beiden weer kippevel bezorgde. Het was een en al zang en dans, prachtig !

Na de mis besloten we een eerstemaalkennis te maken methet Muhima hospital. We hadden de indruk dat hoe verder we wandelden, hoe meer armoede we tegen kwamen. Dit raakte ons beiden. Na een lange tocht bereikten we het ziekenhuis. We werden toch even stil bij het zien van de voorzieningen in het Muhima Hospital. We maakten kennis met een van de vroedvrouwen en wachten in spanning maandachtochtend af.

De rwandese bevolking is naar onze eerste ervaringen zeer behulpzaam en vriendelijk. Ze verdenken ons er van een tweeling te zijn en het woord babyface is al meerdere keren gevallen.

Vanavond gingen we eten in een restaurantje, de Karibu. We mochten ons bedienen aan een rijkelijk buffet en dat alles voor maar 2,5 euro. We aten heel lekkere maar voor ons onbekende dingen. Jummie.

We zagen net dat de Gepetto van plan is om weer de nacht bij ons door te brengen.

Veel liefs, tot snel

Jolie en catherine

Wim Lavreysen

Een prachtig begin van jullie avontuurlijke stage en fijn dat jullie zo goed zijn verwelkomt bij de zusters.
doe het nog goed en tot snel

mama Jolie

Zo een goede start kan niet anders dan een teken zijn van een verder goed verloop van dit grote avontuur. xxx

Petra en Chris

Fijn dat we jullie avontuur zo op de voet kunnen volgen. Het is goed te horen dat jullie zo goed ontvangen zijn.
En jullie hebben toch ook al een huisdier :)
Tot de volgende keer xxx

julie!

Thumbs up for babyface!

Doe het goed ginder... Dans en zing maar vollenbak mee! Kben al benieuwd naar vroetie-ervaringen! Dat er veel joliekes en catherinekes geboren mogen worden!

Vele kusjes.. Doe gepetto de groetjes en geef hem een liefdevolle aai ;-)

hilde de grave, artevelde

Wat fijn om zo'n enthousiasme te lezen - ik herken het onthaal :-)
groeten aan Sr Marie-Michèle, Sr Steven, Sr Vélo, Sr Cuisine en Sr Primus en zijn Hoogheid Gepetto...

Maïthé

Dat klinkt super!
Hopelijk is het vandaag goed meegevallen in het ziekenhuis.

You go girls!

verzorg Gepetto goed ;)
x M

Katrien en Dieter

Fijn om te horen dat alles al goed verlopen is. De hectiek van die luchthavens is niet te onderschatten e ;)
Wij wachten op het verslag van de geboorte van het 1e Jolieke e!!

Dikke kus, en doet da nog goed!

Laura

Super om dit te lezen! Hoop dat er snel en veel vervolg komt op jullie blog :-). Geniet er allebei ten volle van want ik denk dat heel wat mensen jaloers zijn op jullie! Hopelijk zijn jullie eerste stagedagen goed verlopen en hebben jullie al wat kunnen kennis maken met de manier van werken daar. Hopelijk tot snel meiden! Kus

Karolien

Keitof meiden, dat we het avontuur zo goed kunnen volgen. Doe dat daar nog goed, ze zijn daar maar blij met zo twee gemotiveerde stagiaires denk ik.
Ik hoop je gauw weer es te zien, zus!

Kus! (en ne goeie natte van de meisjes erbij hè)

Marita

Heel veel succes ginder, jullie avontuur gaat jaren mee. En de ervaring ga je in de toekomst goed kunnen gebruiken.